Bolagsverket

Titania är registrerat som aktiebolag hos Bolagsverket. Av registreringsbeviset framkommer bland annat företagets aktiekapital, styrelsesammansättning, revisor, registreringsdatum, vem som får teckna firma etc.

Bolagsverket är den myndighet som ansvarar för registrering av företag och föreningar i Sverige. 

Du kan registrera företag och föreningar hos Bolagsverket. Det betyder att du berättar för oss när du startar ditt företag eller din förening. 

Du som har ett aktiebolag ska skicka in årsredovisningen till Bolagsverket. En årsredovisning är en rapport som berättar hur ett företags ekonomi har varit under ett år. 

Bolagsverket har information om företag och föreningar i Sverige. Informationen finns i ett register. Du kan få informationen från oss. Det kan vara om du till exempel ska köpa något från ett företag och vill veta om företaget finns.

Bolagsverkets hemsida

Tillbaka till Dokumentation om Titania

Relaterad information

Frågor och svar

  • Görs det någon besiktning efter avslutad badrumsrenovering?

    Svar: Efter det att samtliga arbeten enligt arbetsåtagandet för badrumsrenoveringen är avslutade sker en besiktning i enlighet med praxis i byggbranschen där basfunktionerna i badrummet kontrolleras enligt ett besiktningsprotokoll. Vid denna besiktning närvarar även kunden och kan ta upp eventuella åsikter om badrumsrenoveringen.

    Om arbetet i funktionell mening är utan anmärkning räknas arbetet som godkänt och blir fakturerat samma dag. Entreprenören har därefter 1 vecka på sig att åtgärda eventuella övriga besiktningsanmärkningar. Besiktningsanmärkningar på ett funktionellt godkänt badrum kan t ex vara behov av ifyllnad av fog på vissa ställen, färgflaga bortstött i tak etc d v s kosmetiska anmärkningar som inte inverkar på möjligheten att använda utrymmet. Kunden har rätt att hålla inne en mindre summa av betalningen för fakturan, för att säkerställa att besiktningsanmärkningar åtgärdas. Summan skall endast motsvara den förmodade kostnaden för entreprenörer att åtgärda anmärkningarna, övrigt belopp på fakturan skall betalas senast på förfallodagen.

    Om badrummet däremot skulle underkännas på någon funktionell del vid besiktningen kommer ingen fakturering att ske förrän anmärkningen är åtgärdad av entreprenören. Ovanstående gäller dock ej i sådana fall där Titania ej orsakat underkännandet, t ex om underkännandet beror på sidoentreprenör som anlitats av kunden eller på förseningar i leveranser av varor som kunden ansvarat för med mera.    

  • Vilka typer av arbeten kan Titania utföra?

    Svar: Titania är en komplett byggentreprenör med verksamheten förlagd i Stockholms och Uppsala län och med specialisering på nyproduktion, ombyggnationtotalrenoveringar, stambyten.

    Våra kunder är vanligtvis bostadsrättsföreningar och allmännyttiga och privata fastighetsbolag.

    Utöver detta äger och förvaltar hela fastigheter med hyresgäster och lokalhyresgäster. 

  • Hur stora är Titania?

    Svar: De företag inom Titaniakoncernen som utför entreprenaderna har idag totalt ca 145 anställda inom olika yrkesområden. Titania fakturerade totalt drygt 270 miljoner kr under år 2014.

    För att se våra årsredovisningar, kreditupplysning på Titania samt våra behörigheter, auktorisationer etc, ser rubriken "Dokumentation, intyg & auktorisationer" 

  • Varför är Titania speciellt bra på att hantera kvarboende?

    Svar: För att vi har lång och dokumenterad vana och erfarenhet av att hantera kvarboende i samband med traditionella och prefabricerade stambyten, badrumsrenoveringar och andra projekt. Till skillnad från vissa andra byggföretag som kanske har gått från nyproduktionssidan till ROT-verksamhet (Renovering, ombyggnation och tillbyggnad), så började Titania som ett renodlat ROT-företag med inriktning mot badrumsrenoveringar och andra renoveringar för privatpersoner. Detta har gjort att vi har lärt oss att se att ett projekt med kvarboende hyresgäster eller bostadsrättsinnehavare i en fastighet är ett socialt projekt lika mycket som ett rent tekniskt byggprojekt.

    Andra saker som gör att vi är bra på att hantera kvarboende är:

    • Vi har ett kvalitetssystem som inte endast är en pappersprodukt utan faktiskt är integrerat i hur vi arbetar och säkerställer att Ni får så bra kvalitet med så litet antal besiktningsanmärkningar som möjligt när Ni anlitar Titania. Med få besiktningsanmärkningar följer att vi inte behöver störa hyresgästerna eller de boende med åtgärdande av besiktningsanmärkningar, när projektet väl är avslutat, vilket alltid uppskattas av de boende i fastigheten.
    • Vi förstår hur viktigt det är att hålla uppsatta tidsplaner för Dig som fastighetsägare med hyresgäster eller som styrelse för en bostadsättsförening med bostadsrättsinnehavare som skall flytta tillbaka efter avslutat projekt. Vi har därför löpande kommunikation med Dig som beställare angående projektet och vi vidtar kontinuerligt åtgärder som gör att även t ex extrabeställningar, tillval etc kan hållas inom överenskommen tidsram.
    • Vi har solida kundreferenser (se t ex www.reco.se och www.eniro.se), näst högsta kreditvärdighet, AA, från kreditupplysningsföretaget Soliditet och auktorisationer och behörigheter inom alla våra arbetsområden. Detta garanterar att vi gör ett bra jobb som vi vill stå för under många år framöver vilket gör att felanmälningar och service fungerar efter det att projektet är avslutat. Dessutom ger vi långtgående garantier för utförda arbeten. 
    • För oss är Dina behov, krav och önskemål som beställare det viktigaste. Vi vet hur problematiskt det kan vara med stambyten och renoveringar för de boende och vi ser det som vårt jobb att göra boende och hyresgäster så nöjda som möjligt inom ramen för vårt åtagande i samband med projektet. 
  • Vad händer om någon av mina ägodelar försvinner under badrumsrenoveringen?

    Svar: Under tiden vi har tillgång till lägenheten i samband med badrumsrenoveringen som pågår tillämpar vi säkerhetsrutiner för att tillse att inga obehöriga kommer in i lägenheten. Om vi på grund av oaktsamhet skulle ha missat att t ex låsa en dörr och det kan bevisas att saker som tillhör Dig som boende har försvunnit just på grund av just detta så ersätter vi Dig givetvis för detta

  • Kan jag ha mina husdjur i lägenheten under stambytet?

    Svar: Dina husdjur får absolut befinna sig i lägenheten under stambytet, men Du måste tänka på att det är Ditt ansvar att skydda både hantverkarna som utför arbeten i lägenheten och Dina husdjur från skador eller olyckor, om husdjuren finns i lägenheten när arbeten utförs där. Detta kan Du göra genom att sätta upp en dörr eller motsvarande mot området där arbeten pågår så att husdjuren inte riskerar att skada sig på maskiner eller annat.

    Tänk också på att i rivningsfasen så är det mycket oväsen från maskiner och det dammar mycket, vilket kan vara stressande för vissa husdjur. 

  • När och hur kommer badrumsrenoveringen utföras?

    Svar: Vi åtar oss att utföra badrumsrenoveringen inom en utsatt och i avtalet överenskommen tid. Vi åtar oss däremot inte att vara på arbetsplatsen varje dag under tiden som vi renoverar badrummet. Ibland kan detta bero på torktider, men oftast är det på grund av att det är många olika hantverkare med olika specialiteter som är iblandade i den här typen av renoveringsarbeten. Dessa måste ofta bokas in 3-4 veckor innan den dag de skall vara på plats. Om t ex arbetet med rivning av ett befintligt golv går snabbare än beräknat kan det innebära att vi måste vänta in VVS-montören för att göra rördragningen innan vi kan lägga på det nya golvet. Detta betyder inte att det är något fel i planeringen, utan det är på det här sättet byggarbeten går till.

    Vi förväntar oss full tillgång till arbetsplatsen mellan 07.00-18.00 under byggtiden. Det ingår inte i vårt åtagande att informera kunden exakt mellan vilka tider vi kommer att arbeta under varje dag eller vem av oss som kommer att arbeta. Att renovera ett badrum eller att genomföra en större ombyggnad är inte samma sak som att montera ett skåp från IKEA, utan en liten detalj kan ta längre tid än man tror att ordna under en badrumsrenovering. Kanske får vi vänta på material, kanske tvingas vi hämta ett specialverktyg, kanske är någon hantverkare sjuk och vi tvingas skicka någon annan. Se därför hela byggtiden som en tid då hantverkare kommer att gå in och ut ur Din bostad.

    Titania arbetar dels med egna anställda och dels med underentreprenörer. Vi har anställda VVS-montörer, plattsättare, snickare, elektriker osv, men vi tar även vid behov in underentreprenörer från vårt nätverk av firmor som vi har arbetat med tidigare. Titania är fullt ansvarigt för de arbeten som utförs i Ditt badrum, oavsett om de utförs av våra egna anställda eller av underentreprenörer. 

    Alla våra medarbetare är skickliga yrkesmän med utbildningar, behörigheter och certifikat inom svenska byggtekniker. Vissa av oss är från andra EU-länder och pratar inte svenska, i dessa fall finns alltid en arbetsledare som är svensktalande för att se till att kommunikationen fungerar med Dig som kund.

    Om Du har några frågor på ovanstående, prata med Din kontaktperson på Titania, som kan besvara allt Du undrar. 

  • Hur får jag en offert på relining/rörinfodring?

    Svar: Det enklaste är använda Reliningskalkylatorn på titania.se för att se ungefär hur mycket reliningsarbetena skulle kosta, utifrån projektets unika förutsättningar. När Du fyllt i alla relevanta uppgifter och fått se det ungefärliga priset, så kan Du med en enkelt knapptryckning begära en offert från Titania.

    Du blir då kontaktad av ansvarig person på Titania för en närmare diskussion angående exakt vad det är som skall relinas och denna diskussion leder till en skiftlig offert som Du får ta ställning till. 

Kontaktformulär

Du måste fylla i alla obligatoriska fält

Offertförfrågan

= obligatoriska fält