När ska jag göra en felanmälan?
Felanmälan gör du när du behöver komma i kontakt med en fastighetsskötare, det kan till exempel vara när något i din lägenhet är trasigt och behöver lagas eller om du behöver hjälp med att exempelvis byta en blandare. En felanmälan kan även göras för allmänna utrymmen i fastigheten, t ex tvättstugan.
- Felanmälan gör du alltid i första hand via Mina sidor i Pigello. Har du inte fått inloggning till Pigello kontaktar du [email protected] där du anger ditt hyresavtalsnummer eller ditt lägenhetsnummer och adress. När vi mottagit ditt mejl kommer vi att skicka en inbjudningslänk. Länken är giltig i två dagar. Kontrollera skräpposten om du inte mottagit någon länk.
- Förklara så tydligt som möjligt vad felet är och bifoga gärna bilder. Det gör det enklare att åtgärda felet snabbt.
- Vid felanmälan på vitvaror behöver vi serienummer och artikelnummer på produkten. Det brukar sitta klistermärken där detta framgår. Enklast är att ta en bild på klisterlappen. Visas en felkod på displayen på vitvaran bör du alltid först själv söka information om vad felet är för att säkerställa att det inte är något du kan åtgärda själv. Skulle vi behöva kalla ut en tekniker och felet visar sig vara ett handhavandefel kommer debitering att ske.
- Vid skadedjur i lägenheten ska Anticimex alltid kontaktas. Hemsida: anticimex.se/skadedjur-privat/. Telefon: 075 245 10 00
- Borttappad nyckel ska anmälas till Polisen och ert försäkringsbolag samt till oss. Vi byter då cylinder med tre (3) nya nycklar som vi debiterar er för.
- Borttappad passerbricka anmäls till oss. Vi avkodar borttappade brickor så att de inte längre är brukbara. Kostnaden för den nya passerbrickan debiteras er.