Titanias kunder, leverantörer och underentreprenörer

Här har vi samlat länkar och kontaktuppgifter till några av våra kunder, leverantörer och underentreprenörer för att Du som kund, skall veta vilka Titania samarbetar med.

KUNDER: 

Brf Högalidsparken är en bostadsrättsförening med 56 lägenheter på Högalidsgatan 38, där Titania under 2012 kommer bygga om råvinden till bostadslägenheter. 

www.brfsobeln1.se  Bostadsrättsförening med 102 lägenheter på Källängsvägen 7,9 och 11 på Lidingö där Titania under 2012 utför stambyte

www.brfkillingen138.se Bostadsrättsförening där Titania utför ombyggnation av råvind till bostadslägenheter med start våren 2012 på Sveavägen 138. 

www.brfkillingen39.se  Titania har fått i uppdrag från bostadsrättsföreningen att genomgöra stambyte samt putsning av fasad och renovering av balkonger.  

 

LEVERANTÖRER: 

www.partab.nu Part förser marknaden med prefabricerade badrum av hög kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Part logotyp

www.benders.se Benders Byggsystem tillverkar och monterar prefabricerade stomlösningar i betong för alla typer av byggnader. 

www.hagaexpo.se Hagaexpo - Tillverkare av banderoller, skyltar och reklamprodukter.

www.frontabromma.se Fronta Bromma - Profilkläder och profilreklam. 

www.easypark.se Med EasyPark blir mobilen din egen p-automat. Du betalar enkelt din parkering med mobilen, via ett samtal eller via en Smartphone Applikation 

www.caparol.se Caparol - Internationell färgexpert. 

www.chemiclean.se Chemiclean utvecklar metoder för problemfri drift, energibesparing och energieffektivisering genom Chemicleanmetoden - kemisk analys av systemvätskor, rengöring, behandling, filtrering och avgasning av kyl, värme- och återvinningssystem inom fastighets- och industrisektorn. 

www.anti-corrosion.com Anti-Corrosion är Sveriges ledande leverantör av måleri- och ytbehandlingsutrustning för proffs. 

www.softronic.se/erp Softronic levererar IT-lösningar baserade på modern teknologi och med stor kundnytta. 

www.isoleringsgrossisten.se/  Isoleringsgrossisten på Söder AB - Specialisten på teknisk isolering och byggisolering.  

www.officemanagement.se -  Office Management erbjuder helhetslösningar inom hårdvara, mjukvara och tjänster. Utskrifts & dokumenthantering, telefoni, IT-tjänster, videokonferens, konferensrumslösningar, talhantering, dryckesmaskiner. Mer information om Office Management här.  

www.folkduschen.se - Duschväggar av hög kvalitet, i skön design och till mycket konkurrenskraftiga priser. 

www.symbrio.se - Symbrio AB utvecklar ett eget inköps- och fakturahanteringssystem. Vi hjälper våra kunder att förenkla inköpen och effektivisera fakturahanteringen. Läs mer om Symbrio här.  

http://lucklackarna.se/ - Vi ger nytt liv åt Era gamla möbler! 

www.lasman.se - Låsman - Lås och säkerhetsprodukter. 

UNDERENTREPRENÖRER: 

Avfuktarexperten - Alla typer av avfuktare

Relaterad information

Frågor och svar

  • Hur lång tid tar det att genomföra renoveringsarbeten inne i min lägenhet?

    Svar: Detta framgår av tidsplanen som är specifik för varje stambytesprojekt, men generellt brukar man säga att ett traditionellt stambyte tar 6-8 veckor per lägenhet inklusive badrumsrenoveringen. 

    Det prefabricerade stambytet går betydligt snabbare och tar cirka 7-10 dagar per lägenhet.

    Titania utför både traditionellt och prefabricerat stambyte. 

  • Behöver jag lämna ut nycklar till min lägenhet till jobbarna under tiden stambytet pågår?

    Svar: En av de första åtgärderna vi vidtar, när vi påbörjar ett stambyte, är att vi byter ut låscylindrarna mot en s.k. byggcylinder i alla lägenhetsdörrar och övriga utrymmen i fastigheten. Byggcylindrarna sitter kvar under tiden som arbeten pågår i fastigheten. Det är dock inte alla dörrar som går att installera byggcylindrar i och i dessa låter man de ursprungliga cylindrarna sitta kvar.

    Den boende samt hantverkarna som skall utföra arbeten i lägenheten får en uppsättning nycklar var till lägenhetsdörren. Om det inte är möjligt att sätta in en byggcylinder i Din lägenhetsdörr, så behöver Du dock lämna ifrån Dig kopior på Dina nycklar till oss så att vi har tillträde till lägenheten.

    På detta sätt uppstår aldrig problem med glömda nycklar, låsta överlås etc, vilket i vanliga fall leder till anmälan om hinder från entreprenörens sida, vilket i sin tur innebär onödiga extrakostnader för Dig som boende samt beställaren av stambytet.

  • Vem ska man kontakta på Titania för att diskutera försäljning av ytor och fastigheter till Titania?

    Svar: Titania är alltid intresserat av olika byggrelaterade ideér, projekt och samarbeten. Skicka ett mejl till info@titania.se så tillser vi att mejlet når rätt person hos oss. 

    Bifoga en så noggrann beskrivning som möjligt av ytorna / fastigheten / tomtmarken Ni vill sälja eller utveckla, vilka förutsättningar som gäller samt Era kontaktuppgifter, så kontaktas Ni så fort som möjligt av ansvarig person på Titania. 

  • Vad händer om något i min lägenhet skadas under stambytet?

    Svar: Om vi är orsaken till att något i Din lägenhet skadas under stambytet så ersätter vi Dig för detta.

    Innan vi påbörjar några som helst arbeten i Din lägenhet så gör vi en fotodokumentation av hur lägenheten ser ut före arbetet påbörjas samt dokumenterar vilka skador som finns. Nästa viktiga steg i stambytet är att skydda lägenheternas golvytor med vattentät skyddspapp för att undvika skador och smuts på golv, för att på så sätt orsaka så lite besvär som möjligt för de boende. Det är viktigt att intäckningen av golven görs ordentligt, eftersom hantverkarna behöver gå ut och in i lägenheterna under hela tiden som arbetet pågår i den aktuella etappen av stambytet.

    Även dörröppningar till övriga delar av lägenheterna samt eventuellt väggar täcks in med skyddsplast, genom att man bygger så kallade dammslussar, för att minska dammspridningen. Vi ser även till att det finns extra skyddsplast och tejp, så att boende som vill täcka in lite extra, får möjlighet att göra det. Det är dock viktigt att förstå att plasten bara minskar dammspridning, den hindrar den inte. De boende kommer själv efter att stambytet är klart att behöva göra en grundlig städning av hela lägenheten, utöver den byggstädning som ingår i entreprenörens ansvar att utföra. 

  • Hur lång tid tar ett stambytesprojekt som omfattar en hel fastighet?

    Svar: Hur lång tid det tar att genomföra ett stambyte beror på många faktorer. T ex hur många lägenheter som finns i fastigheten, hur många av lägenheterna som skall stambytas, om man använder sig av traditionellt metod eller om man gör ett prefabricerat stambyte, hur många som skall relinas, hur mycket tillval de boende gör i sina badrum, vilka arbeten som skall utföras i resten av fastigheten, etc. 

    Som exempel kan man säga att en fastighet med 6 våningar och 50 lägenheter brukar ta ca 6 månader att stambyta traditionellt  inklusive badrumsrenoveringar.

    Ett prefabricerat stambyte tar betydligt kortare tid, då varje badrum bara tar 7-10 dagar att stambyta, jämfört med 6-8 veckor per lägenhet i ett traditionellt stambyte. 

    Titania genomför både traditionella och prefabricerade stambyten. 

  • Hur vet vi att badrumsrenoveringen och övriga arbeten som Titania gör faktiskt utförs korrekt?

    Svar: Du som beställer arbeten av oss på Titania skall alltid kunna känna Dig trygg i att Du får ett snyggt, fräscht och funktionellt badrum med nya installationer utförda i hållbara kvalitetsprodukter när Titania renoverat Ditt badrum.

    Alla projekt och arbeten vi genomför, utförs av hantverkare med yrkesstolthet som vill att det som de skapar skall hålla i många år framöver. Utöver kompetenta och motiverade medarbetare, har vi ett internt kontrollsystem för att upptäcka eventuella misstag och rätta till dessa i tid, allt för att undvika problem och förseningar för Dig beställare av badrumsrenoveringar från Titania.

    Titania är dessutom certifierat enligt den internationella standarden ISO9001 för kvalitetssystem. Detta innebär att vi har ett system där vi gör regelbundna besiktningar av kvalitetskritiska moment under hela produktionstiden. Vårt ISO system utvärderas varje år av en oberoende besiktningsman, vilket gör att kvaliteten alltid hålls på högsta nivå. 

    Samtliga dessa kontroller tillsammans gör att vi generellt har lägre antal besiktningsanmärkningar än andra företag i branschen, vilket gynnar Dig som beställare under många år framöver.

  • Varför skall jag som ägare av hyresfastigheter anlita just Titania?

    Svar: Det finns många anledningar för Dig som ägare av hyresfastigheter att anlita just Titania för att utföra traditionella och prefabricerade stambyten, badrumsrenoveringar, relining / rörinfodring och andra former av renoveringar eller ombyggnationer i Din fastighet. Nedan följer några anledningar: 

    1. För att vi har goda referenser från stambyten och totalrenoveringar av hundratals lägenheter och fastigheter för små och stora privata och allmännyttiga fastighetsbolag samt bostadsrättsföreningar. Se fliken Våra projekt för mer information om vilka kunder vi utför och har utfört arbeten åt samt vilka typer av arbeten vi utfört.  
    2. För att vi bryr oss och anstränger oss för att Dina kunder, dvs hyresgästerna, blir nöjda med badrummen och lägenheterna vi har renoverat och därmed känner att han/hon har fått valuta för den hyreshöjning som skedde p g a renoveringen.
    3. För att vi är experter på just ROT-projekt och har flexibilitet och förmåga att hantera oväntade ändringar i förutsättningar som är vanliga på denna typ av projekt.
    4. För att vi har en struktur där vår platschef som Din enda kontaktpart tar totalansvaret för projektet från ritning till nöjd nyinflyttad hyresgäst.
    5. För att vi i mindre utsträckning än andra företag är beroende av underentreprenörer vilket borgar för hög kvalitet på utfört arbete.
    6. För att vi har lägre antal besiktningsanmärkningar än våra konkurrenter på utförda arbeten. 
    7. För att Titania tack vare vår starka ekonomiska ställning och högsta kreditvärdighet, AA, är en stabil partner som man som beställare kan luta sig emot. 
    8. För att vi alltid lämnar fasta priser på våra arbeten, vilket gör att Du som kund, vet vad projektet kommer kosta i slutändan, innan det ens har påbörjats. 

    Titania har tagit fram två priskalkylatorer för att Du som kund på ett enkelt sätt skall kunna få fram ett ungefärligt pris på vad Ditt projekt skulle kosta. Välj nedan den kalkylator som intresserar Dig och klicka på länken.

    Stambyteskalkylator  - Beräkna pris på Ert stambyte

    Reliningskalkylator - Beräkna pris på relining

  • Görs det någon städning efter avslutad badrumsrenovering?

    Svar: Bortforsling av byggsopor och avfall samt avetablering av verktyg och maskiner sker när badrumsrenoveringen är avslutad. Kontinuerlig utsortering av verktyg etc som inte behövs under tiden som badrummet renoveras, sker ej. Om kontinuerlig sophämtning önskas debiteras detta som en extra kostnad.

    Finstädning, d v s dammsugning, moppning ingår inte i vårt arbetsåtagande, om ej annat har angetts i avtalet. Vi gör en byggstädning vilket innebär att vi tar med oss och forslar bort allt spillmaterial d v s tomma färgburkar, emballage etc.

    Som beställare bör man vara förberedd på att en badrumsrenovering dammar mycket och trots de åtgärder vi vidtar före badrumsrenoveringen påbörjas, med inplastning av dörröppningar och väggar, så tar sig lite damm alltid igenom. Detta betyder att Du som beställare, bör vara beredd på att behöva städa bostaden när badrumsrenoveringen är slutförd. 

  • Låter det mycket när man gör relining?

    Svar: Själva reliningen/rörinfodringen låter inte speciellt mycket, det som låter i samband med reliningen/rörinfodringen är rensningen av rören, som krävs för att kunna spola rent och sedan relina rören. Om rören är hårt igensatta med avlagringar, så krävs det ibland att man skär bort avlagringarna med renskedjor eller speciella skärhuvuden, vilket kan låta en hel del. 

    Den kompressor som ser till att epoxystrumpan hålls uppblåst inuti röret unden tiden den torkar, låter också lite grann. Det är dock inget högt ljud, utan ett lågt surrande. 

  • Kommer jag få en skriftlig offert och ett skriftligt avtal för badrumsrenoveringen?

    Svar: Naturligtvis får Du som kund både en skriftlig offert, (naturligtvis utan kostnad) avseende badrumsrenoveringen och om Du accepterar offerten, ett skriftligt avtal som skall signeras av Dig som kund innan offererade arbeten kan påbörjas.

    Tillsammans med offerten, får Du också "Information till Dig som planerar att köpa renoveringsstjänster av Titania" som är en omfattande skriftlig information om vad som ingår i det fasta priset, hur badrumsrenoveringen kommer gå till osv.

    Det är en självklarthet för oss på Titania och en säkerhet för Dig som kund att alltid få överenskommelser och prisuppgifter på papper, för att undvika missförstånd och diskussioner längre fram när hantverkarna väl börjat renovera Ditt badrum. 

Kontaktformulär

Du måste fylla i alla obligatoriska fält

Offertförfrågan

= obligatoriska fält